نقد و بررسی اسکوتر برقی Ninebot-segway Max G30

نقد و بررسی اسکوتر برقی Ninebot-segway Max G30

اسکوتر برقی Ninebot-Segway Max G30 در اواخر سال 2019 در بریتانیا وارد شد و بلافاصله با پیمایش 65 کیلومتری خود توجه ها را به خود جلب کرد. در این مقاله میخواهم به زبان بسیار ساده این اسکوتر شگفت انگیز رو براتون شرح بدم. فکر من وقتی برای اولین بار G30 را دیدم این بود: "وای ، این خیلی شبیه اسکوترهای شیائومی است." . بخشی از شگفتی من ناشی از متمایز بودن مدل های قبلی Ninebot-Segway بود.

همانطور که ممکن است در بررسی های دیگر این اسکوتر در وب سایت های دیگر خوانده باشید، در حال حاضر رابطه نزدیکی بین پیمایش اسکوتر و اندازه و وزن اسکوتر وجود دارد. این موضوع تا زمانی که فناوری باتری به طور نسبتاً شدیدی تغییر نکند، ادامه خواهد داشت . بنابراین نکته بعدی که در مورد مکس جی 30 باید به آن توجه کرد این است که اندازه اسکوتر نسبت به پیمایش آن بسیار مناسب است.

اصول اولیه

اسکوتر برقی Ninebot Max G30 یک اسکوتر برقی تاشو است که (از لحاظ نظری) توسط Segway ، شرکت معروف آمریکایی که توسط شرکت چینی Ninebot در سال 2015 خریداری شد ، طراحی شده است. Segway در زمینه محصولات حمل و نقل شخصی ، چه از نظر فناوری و چه از نظر آگاهی از برند ، در هر دو شرکت Ninebot و Xiaomi ، شروع خوبی داشت ، اما در کل Ninebot استراتژی روشنی برای استفاده از نام Segway برای پیشرفت نام تجاری Ninebot دارد.
مکس G30 دارای طراحی ساده تاشو ، برد 65 کیلومتر ، حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت ، وزن 18.7 کیلوگرم و لاستیک های بادی 10.5 اینچی است. همچنین دارای ترمزهای جلو و عقب، قدرت احیا کننده از طریق ترمز عقب، چراغ‌های جلو و عقب، داشبورد رنگی، و یک اپلیکیشن تلفن اختصاصی به نام «Segway-Ninebot» میباشد. 

طراحی

باتری بزرگ Max G30 در پایه قرار دارد و خود فریم از آلیاژ آلومینیوم بسیار مقاوم ساخته شده است. بدنه اسکوتر بسیار قوی است و مکانیسم تا شدن به این معنی است که می توان آن را در چند ثانیه تا کرد یا باز کرد. با این حال ، با توجه به وزنی که دارد و قابلیت تا شدن سریع برای جا به جایی اسکوتر هیچگاه به مشکل نخواهید خورد.

صفحه نمایش LCD در Max G30 تقریبا مشابه صفحه نمایش های به کار رفته در دیگر مدل های ناین بات است. سرعت ، سطح باتری و حالت سواری شما و همچنین مواردی مانند بلوتوث را در صفحه نمایشگر میتوانید مشاهده کنید. Ninebot به وضوح تصمیم گرفته است که خود را متفاوت نمایش دهد ، به طوری که ما اکنون ، تغییرات چشمگیری را از یک اسکوتر شیائومی و Ninebot-Segway دریافت می کنیم.  

پدال گاز نیز به صورت یک دکمه سوئیچ روی فرمان سمت راست است ، در حالی که یک ترمز مکانیکی دوچرخه مانند در سمت چپ وجود دارد.

سواری و راحتی استفاده

G30 یک اسکوتر دیفرانسیل عقب با لاستیک های 10.5 اینچی بادی است. این چرخ‌های بزرگتر به این معنی است که سواری آن مقداری نرم‌تر از اسکوترهای شیائومی و سایر مدل های Segway-Ninebot قبلی باشد. لاستیک ها به گونه ای طراحی شده اند که کمتر احتمال دارد پنچر شوند (این چیزی است که من تا به حال در شیائومی با آن برخورد نکرده ام اما می دانم که تعویض لاستیک ها سخت است). به نظر می رسد عملکرد G30 در شیب ها بسیار عالی است احتمالاً چرخ محرک عقب به این موضوع کمک شایانی می کند . 

Ninebot G30 مجهز به یک ترمز الکترونیکی است ، که وقتی ترمزی که می بینید به وضوح مکانیکی باشد کمی گیج کننده است. با این حال، کاری که "ترمز الکترونیکی" به طور پنهان انجام می دهد این است که شما را از عبور از سرعت خودسرانه حتی اگر در حال رفتن به سرازیری هستید، باز می دارد. من می گویم خودسرانه زیرا حداکثر سرعت اسکوتر به دلایل ایمنی  روی 30 کیلومتر در ساعت تنظیم شده است و حداکثر سرعتی نیست که یک باتری قدرتمند (از نظر وات) باید بتواند به آن دست یابد. 

ما همیشه استفاده از کلاه ایمنی را هنگام سوار شدن بر اسکوتر برقی توصیه می کنیم. به نظر می‌رسد که اکثر آسیب‌های اسکوتر زمانی اتفاق می‌افتند که با یک چاله (یا مشابه) مواجه می‌شوید و چرخ‌های کوچک واقعاً مستعد چنین موانعی هستند. لطفا حتما هنگام سواری موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کنید.

باتری

باتری 551 وات ساعتی G30 چیزی است که این اسکوتر را از شیائومی جدا می کند. که بسیار عظیم است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که وات-ساعت معیاری برای سنجش انرژی است و نه قدرت. قدرت (وات) مشابه مدل ES2 است، به این معنی که تمام باتری اضافی به جای سرعت آن، به افزایش برد آن می‌پردازد. این محدوده توسط بازبینان دیگری آزمایش شده است که آن را دقیق تشخیص داده اند. زمان شارژ نسبتا کوتاه 6 ساعته قابل توجه است و سیستم ترمز احیا کننده که در این اسکوتر وجود دارد پیمایش قابل توجهی در اختیار راننده قرار میدهد.

جمع بندی

عملکرد G30 max بسیار عالی است که به نسبت قیمت بالاتر در قیاس با مدل های دیگر ناین بات منطقی است و عملکرد خیلی خوبی را ارایه میدهد. ناین بات بازار را با اسکوترهای برقی با کیفیت و گوناگون خود درگیر کرده است ، دلیلی وجود ندارد که یکی از پیشنهادات این شرکت را نخرید. اگر به دنبال یک وسیله نقلیه شهری سبک با پیمایش بالا و کیفیت بسیار خوب هستید انتخاب G30 Max نباید انتخاب سختی برای شما باشد زیرا با اطمینان خاطر شما یکی از بهترین اسکوترهای برقی شهری را در اختیار دارید.

 

جهت مشاوره و یا خرید انواع اسکوتر های برقی میتوانید با کارشناسان ایران اسکوتر تماس حاصل فرمایید.