تاریخچه و پیدایش اسکوترهای برقی

تاریخچه و پیدایش اسکوترهای برقی

آیا تا به حال فکر کرده اید که تاریخچه اسکوترها چیست؟ اسکوترهای برقی از کجا آمدند؟ نگران نباشید ، ما شما را آگاه خواهیم کرد. در این مطلب به تاریخچه اسکوترها و نحوه ساخت اسکوترها می پردازیم. اسکوتر یک وسیله نقلیه دو چرخ با شاسی پله ای و پلت فرم زیرپایی است. شاید عجیب به نظر برسد اما اسکوترها بیش از یک قرن است که با ما هستند.

چه کسی اسکوتر را اختراع کرد؟

اسکوترها برای اولین بار در سال 1817 در آلمان اختراع شدند ، زمانی که کارل فون درایس  یک سواری دو چرخ را ساخت. در سال 1916 ، آرتور هوگو سیسیل گیبسون و جوزف مرکل اولین اسکوتر موتوری  را به کمک یکدیگر ساختند. این اسکوتر وعده داد که انقلابی در سفرهای کوتاه، رفت و آمدهای کاری و زندگی هر کسی که می خواهد در هزینه، زمان و انرژی صرفه جویی کند، ایجاد کند. در سال 1919، انگلیسی ها ABC Skootamota را ساختند که دارای صندلی بود! اولین اسکوتر که ما آن را شبیه به اسکوتر امروزی می شناسیم Unibus 1921 بود. 

رونق بعدی اسکوتر در دهه 1930 در ایالات متحده رخ داد. در ایالات متحده ، اسکوترها برای اولین بار در طول رکود بزرگ از محبوبیت زیادی برخوردار شدند. در آن زمان بسیاری از کودکان اسکوترهای خود را از چوب بازیافتی می ساختند. این سطح آزادی و تحرک را برای کسانی که توانایی خرید خودرو را ندارند، ارتقا داد. در سال 1939، اسکوتر موتوری در ایالات متحده شروع به رونق رسید. حتی تولیدکنندگان صنایع سنگین مانند هوندا و فوجی نیز تولید اسکوتر را در ژاپن آغاز کردند. اسکوترها در دهه 1950 از محبوبیت کمی برخوردار بودند و تا زمانی که در دهه 1980 جای خود را به اسکیت بردها دادند، مد روز بودند.

اولین اسکوتر چه شکلی بود؟

اسکوتر چوبی

این اسکوتر با چرخ های اسکیت اما بسیار موثر است. قدمت آن به اواخر قرن 19 باز می گردد. در آن دوران، دوچرخه های موتوری نیز توسعه یافتند. اسکوتر به اصطلاح ضربه ای در سال 1990 با اختراع مدل سبک وزن و قابل حمل  دستخوش انقلاب شد. تقاضا برای این اسکوتر به حدی بود که ویم اوبوتر به واحد تولیدی خود در تایوان اجازه داد تا اسکوتر را با نام «تیغ» در ایالات متحده توزیع کند.

در سال 2003 ، برند بسیار محبوب Razor یک موتور الکتریکی تولید و به اسکوترها اضافه کرد. داستان واقعی اسکوتر برقی مدرن پس از سال 2009 آغاز می شود. زمانی شروع شد که فناوری باتری لیتیوم یون به اندازه کافی برای ادغام در وسایل نقلیه کوچک مانند اسکوترها اصلاح شد .

اسکوتر موتوری

اتوپد ، اولین اسکوتر موتوری برای بزرگسالان در سال 1913 ساخته شد و در سال 1916 توسط آرتور هوگو سیسیل گیبسون به ثبت رسید. در آن زمان ، اتوپد دارای لاستیک‌های 10 اینچی، موتور 4 زمانه و 155 سی‌سی روی چرخ جلوی خود بود که گزارش شده است می تواند تا 35 مایل در ساعت سرعت ایجاد کند. میله فرمان این اسکوتر موتوری برای نگهداری آسان قابل جمع شدن بود.

اسکوتر تاشو

اسکوتر برقی دو چرخ تاشو برای بزرگسالان به عنوان "وسیله نقلیه موتوری مدرن" شناخته می شد. این اسکوتر برقی تاشو با موتور گازی تقریباً برای همه مقرون به صرفه بود و بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفت.

اسکوتر آفرود

اسکوترهای آفرود اسکوترهایی هستند که به طور کامل قادر به کنترل زمین های خارج از جاده هستند. معمولاً دارای ساختار محکم، موتورهای قدرتمند، سرعت بالا و ظرفیت دوربرد است. 

فرهنگ اسکوتر

پس از رونق اسکوترهای برقی در زمان جنگ جهانی دوم ، این اسکوترها کاربرد بسیاری داشتند. فیلم تعطیلات رومی که در سال 1953 منتشر شد، یکی از معروف ترین نمونه های اسکوتر وسپا است که به عنوان حمل و نقل یک شاهزاده خانم در رم استفاده می شد. اعتقاد بر این است که این فیلم پس از اکران  منجر به فروش ده ها هزار نفر برای اسکوترهای وسپا شده است. برخی از فیلم‌ها ، مانند مبتدیان مطلق و کوادروفنیا ، از ارتباط «فرهنگ جوانان» با اسکوتر استقبال کردند. 

سروصدای اسکوترهای برقی سبک وزن برای مدتی تا زمان راه اندازی هاوربرد خود متعادل کننده محو شد. هاوربرد در سال 2015 محبوبیت جهانی به دست آورد و مورد استقبال افراد مشهور قرار گرفت و در نهایت منجر به وسیله ای شد که بیشتر یک اسباب بازی بود تا وسیله حمل و نقل!

در سال 2018 ، سگوی به انقلاب اسکوتر بازگشت و تا به امروز به راه خود ادامه داده است. امروزه ، Bird ، Lime و انبوهی از اسکوترهای برقی در خیابان های هر شهر مدرن در سراسر جهان قرار دارند. این اسکوتر برقی مدرن محصول بیش از 100 سال تحقیق و آزمایش در دنیای واقعی توسط مخترعان و مهندسان بسیار توانمند است.

قوانین و مقررات اسکوتر

استفاده از کلاه ایمنی تا سال 1973 اجرا نشد. با این حال ، در طول سال‌ها تعدادی حرکات در تلاش برای تشویق همه سواران اسکوتر به پوشیدن یک کلاه ایمنی راه‌اندازی شد. در حال حاضر ، اسکوتر فقط در خیابان ها یا بزرگراه هایی با محدودیت سرعت کمتر از 25 مایل در ساعت مجاز است ، مگر در هنگام عبور موقت. همچنین سواران باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشند.

اسکوترها برای حمل و نقل شخصی محبوب هستند و به دلیل مقرون به صرفه تر بودن، کارکرد آسان تر و راحت تر بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند. این قطعا یک راه هیجان انگیز برای گشت و گذار در اطراف محله شما و رفت و آمد در مسیرهای مشخص است.

اسکوترهای برقی به شما کمک می کند تا مسیرهای جدیدی را با خانواده و دوستان خود کشف کنید. در بیشتر موارد، زمان سوار شدن به اسکوتر بسیار کمتر از زمانی است که یک ماشین در ترافیک میماند.

با سوار شدن بر اسکوتر ، جاده ها ، مناظر و تجربیات جدیدی را کشف خواهید کرد که احتمالاً در ماشین متوجه آنها نمی شوید. این تجربیات منجر به ماجراهای جدید و شیوه جدیدی از زندگی برای شما میشود.