بهترین موتورسیکلت های برقی درون شهری 2023

بهترین موتورسیکلت های برقی درون شهری 2023

super soco TCmax

 

Super Soco TC Max یکی از موتورسیکلت‌های کوچک درون شهری مورد علاقه ما در سال 2023 است.

از بسیاری جهات این موتور برقی یک مدل کامل برای استفاده در شهر است. 

سبک و با ارتفاع صندلی کم (البته شاید برای سواران قد بلندتر کم باشد) و مانند اکثر موتورسیکلت های برقی، به لطف ارائه قدرت خطی و نبود کلاچ و دنده، سواری بسیار راحتی ارایه دهد.

عملکرد و قیمت با اکثرموتورسیکلت های بنزینی 125 سی‌سی مطابقت دارد که  با حداکثر سرعت نزدیک به 80 کیلومتر در ساعت و باتری‌ لیتیومی که پیمایش 80 تا 100 کیلومتری را در اختیار راننده قرار میدهد,این مدل را برای اکثر کاربران گزینه مناسبی به شمار میآورد.

NIU RQi Sport

NIU یک شرکت چینی که تخصص خود را به محصولات الکتریکی اختصاص داده است ، مدل های مورد پسندی را روانه بازار کرده است.

مدلی که قرار است معرفی کنیم RQi Sport نامیده می شود، یک موتورسیکلت برقی که دارای لایسنس A1 است (گاهی اوقات به طور غیر رسمی به عنوان معادل 125 سی سی شناخته می شود)، که در بعضی موارد حتی عملکرد و مشخصات بیشتری را نسبت به Soco ارایه می دهد.

مانند TC Max، دارای باتری های قابل حمل است که نهایت سرعت و پیمایش آن به ترتیب 80 و 100 کیلومتر میباشد و می توان آن را از طریق یک سوکت معمولی شارژ کرد. اگر به همان خوبی که برگه مشخصات نشان می‌دهد، NIU RQi Sport باید یک موتورسیکلت الکتریکی کوچک باشد که برای استفاده درون شهری این مدل را گزینه مناسبی برای انتخاب کردن به شمار میآورد.

zero DSR/X

شرکت کالیفرنیایی Zero Motorcycles مدت‌هاست که معادل تولید کننده محصولات دو چرخ تسلا توصیف می‌شود. آنها برای بیش از یک دهه رهبران بازار موتورسیکلت های برقی بزرگ بوده اند و آخرین پیشنهاد آنها بهترین در این رده است.

DSR/X که به عنوان یک موتورسیکلت ورزشی توصیف می شود، معادل برقی BMW GS است. برچسب قیمت 24 هزار پوندی ممکن است کمی انتخاب این مدل را دشوار کند، همچنین این واقعیت که در حدود 120 کیلومتر از استفاده به شارژ مجدد نیاز دارد، اما اگر با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد، در مورد Zero چیزهای زیادی برای تحسین وجود دارد.

تحویل فوری نیروی الکتریکی و گشتاور بسیار زیاد (225 نیوتن متر) مشخصات بسیار خوبی برای یک محصول الکتریکی تلقی میشود .در کل Zero DSR/X فقط یک موتورسیکلت بسیار خوب است چیزی که مطمئناً نیازهای بسیاری از موتورسواران از محصولات حمل و نقل الکتریکی را برای رفت و آمد خود در سطح شهر برآورده میکند.

Energica Experia

رقابت اصلی Zero DSR/X با کمپانی Energica است که مانند Zero یکی دیگر از تولیدکنندگان موتورسیکلت های  الکتریکی میباشد.

این برند ایتالیایی به‌خاطر سوپر موتورسیکلت های برقی خود که تا پایان فصل گذشته در جام جهانی MotoE مورد استفاده قرار می‌گرفت، شناخته شده است، اما اکنون با Energica Experia وارد مرحله ی جدیدی از رقابت در محوصلات الکتریکی شده است.

قیمت آن 26 هزار پوند است اما با موتور الکتریکی جدید و کیت باتری 22.5 کیلووات ساعتی ( بزرگترین باتری موجود در بازار امروز ) و همچنین دارای قابلیت شارژ CCS است که توانایی شارژ مجدد تا 80 درصد در زمان بسیار کم 40 دقیقه را دارد که ویژگی بسیار خوبی برای یک محصول اکلتریکی خصاب میشود. 

Maeving RM-1

از بین همه موتورسیکلت هایی که در سال 2023 آزمایش کردیم،  Maeving نیز حرفی برای گفتن دارد. مانند Super Soco که در ابتدای این مقاله معرفی کردیم، Maeving بسیار سبک است و سواری آن بسیار آسان است. همچنین دارای یک جفت باتری قابل حمل سامسونگ است که پیمایش 140 کیلومتری را در اختیار موتور سوار قرار میدهد که به نظر می رسد شگفت انگیز میرسد اما قیمت 10 هزار پوندی این محصول کمی انتخاب را برای مخاطب سخت میکند.البته این تنها نکته منفی در ویژگی های این محصول با کیفیت تلقی میشود. موتور بوش که روی چرخ عقب نصب شده است، شتاب زیادی برای ورود و خروج در مسیرهای ترافیک فراهم می کند، اگرچه حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت، توانایی های آن را در جاده ها محدود می کند.

 

جهت مشاوره و یا خرید انواع موتور سیکلت های برقی میتوانید با کارشناسان ایران اسکوتر تماس حاصل فرمایید.