بررسی تفاوت و برتری اسکوتر برقی های ایران اسکوتر

بررسی تفاوت و برتری اسکوتر برقی های ایران اسکوتر

امروزه انواع متعددی از اسکوتر های برقی با برند ها و کیفیت های مختلف جهت استفاده های گوناگون تولید میشوند ، یکی از اسکوترهای محبوب در این میان اسکوتر برقی هوشمند که هاوربرد نیز گفته میشود میباشد که معمولا برای تفریح و یا رفت و آمد های کوتاه مورد استفاده قرار میگیرد.

در ایران نیز انواع متعددی از این مدل اسکوتر به فروش میرسد که گرچه عمدتا در ظاهر تفاوتی با یکدیگر ندارند اما قطعات تشکیل دهنده داخلی آن ها بسیار متفاوت بوده و دارای کیفیت ساخت های گوناگونی میباشند ، در این مقاله سعی داریم تا به نقاط قوت و تفاوت های اسکوتر برقی های ایران اسکوتر بپردازیم.

در ابتدا بهتر است بدانید که هر اسکوتر برقی از پنج قسمت اصلی تشکیل میشود که عبارتند از : ( برد ، الکتروموتور ، باتری ، شاسی داخلی ، بدنه خارجی ) ، هر یک از این قطعات با کیفیت های بسیار مختلفی تولید میشوند که به شدت در قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند ، در ادامه به بررسی دقیقتر هر یک از این قطعات میپردازیم و تفاوت های یک اسکوتر برقی با کیفیت را از یک اسکوتر برقی بی کیفیت بیان میکنیم.

برد

در یک اسکوتر برقی با کیفیت از یک برد سه تیکه استفاده شده است که یک برد برد اصلی ( Main-Board ) و دو برد دیگر بردهای ژیروسکوپ میباشند ، اما اسکوترهایی که از کیفیت ساخت پایینتری برخوردار هستند عموما دو برد میباشند.

اما این به آن معنا نیست که هر اسکوتر برقی که دارای برد 3 تیکه باشد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده ، بردهای سه تیکه نیز دارای کیفیت ساخت های گوناگون میباشند ، بردهایی که ما در اسکوتر برقی های ایران اسکوتر استفاده میکنیم تمام از برند های معتبر و درجه یک مانند XDL ، TAO TAO ، KCQ میباشند که از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و به شدت در برابر ضربات مقاوم میباشند.

در عکس زیر میتوانید نمونه ای از بردهای با کیفیت ایران اسکوتر و سایر بردهای غیر معتبر را مشاهده کنید.

 

باتری

یکی از اصلی ترین قطعاتی که در قیمت یک اسکوتر برقی موثر است باتری آن میباشد ، یک اسکوتر برقی با کیفیت دارای یک پک باتری میباشد که از 20 سلول اصلی تشکیل شده است ، برند این باتری ها نیز در بازار گوناگون میباشند ، یک اسکوتر برقی  با کیفیت دارای باتری اورجینال ساخت سامسونگ ( SAMSUNG ) و یا ال جی ( LG ) می باشد. که البته صرفا اینکه روی پک باتری یک نام سامسونگ و یا ال جی نوشته شده باشد دلیل بر اورجینال بودن باتری نمی باشد ، یک پک باتری اورجینال ساخته شده از 20 سلول باتری لیتیوم می باشد که نام شرکت سازنده ( سامسونگ یا ال جی ) روی هر سلول نوشته شده است .

در بعضی از مواقع دیده شده که برخی از همکاران برای توجیه پایین بودن قیمت اسکوتر های خود به مشتریان میگویند که اصلا باتری سامسونگ و یا ال جی وجود نداشته و باتری همه ی اسکوتر های برقی یکسان می باشند ، اما همانطور که در عکس زیر میتوانید مشاهده کنید یک باتری اورجینال نه تنها نام سامسونگ و یا ال جی بر روی پک آن نوشته شده بلکه روی هر یک از سلولها نیز این نام وجود دارد.

ایران اسکوتر نیز در اسکوترهای برقی خود از باتری های سامسونگ استفاده میکند تا یک سواری لذت بخش را برای خریدار به ارمقان بیاورد.

 

الکتروموتور

الکتروموتور های به کار رفته در اسکوترهای برقی نیز دارای کیفیت ساخت های متفاوتی میباشند ، با نگاه اولیه شاید در ظاهر متوجه هیچکونه تفاوتی نشید اما دو نکته ی بسیار مهم در چرخ این اسکوتر ها وجود دارد ، اولین مورد این میباشد که در یک اسکوتر برقی با کیفیت بدنه الکتروموتور کاملا فلزی بوده و از مقاومت بالایی در مقابل ضربات برخوردار میباشد در صورتی که در بسیاری از اسکوتر های برقی بدنه ی چرخ ها پلاستیکی میباشد که به شدت مقابل ضربات آسیب پذیر هستند.  نکته ی دوم سیم پیچی های داخل ااکتروموتور میباشد که در اسکوتر های برقی با کیفیت ساخت پایینتر و ارزانتر این سیم پیچ ها کمتر و ضعیفتر بوده و در نتیجه اسکوتر از قدرت حرکت کمتری بخوردار میباشد.

در عکس زر میتوانید نمونه ای از یک الکتروموتور با کیفیت کاملا فلزی ایران اسکوتر و یک نمونه الکتروموتور متفرقه با بدنه ی پلاستیکی را مشاهده کنید.

 

شاسی داخلی

یکی دیگر از مهمترین بخش های اسکوتر برقی که در قیمت آن بسیار موثر است جنس بدنه ی داخلی یا همان شاسی میباشد ، در یک اسکوتر برقی با کیفیت جنس این بدنه از آلیاژ آلومنیوم درجه یک میباشد که ضمن وزن پایین از مقاوت بسیار بالایی در تحمل وزن برخوردار میباشد در حالی که اسکوتر های برقی ارزان قیمت و بی کیفیت دارای شاسی آلومینیوم ساده و ضعیفتری هستند که عموما وزن کمتری نیز دارند و در مقابل ضربات و حمل وزن های زیاد بسیار شکننده میباشند.

 

بدنه خارجی

در نهایت به بدنه ی ظاهری اسکوتر برقی میرسیم که در ظاهر بسیار به یکدیگر شبیه هستند و میتوان این قسمت را ساده ترین و بی اهمیت ترین بخش یک اسکوتر دانست با این حال باز هم در اسکوتر های برقی با کیفیت رنگ بندی و نوع پلاستیک به کار رفته بسیار با کیفیت تر از اسکوترهای برقی ارزانتر و بی کیفیت تر میباشد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

نوع گارانتی و خدمات پس از فروش را میتوان نکته ی بسیار مهم در انتخاب یک اسکوتر برقی نام برد چرا که با تمام توضیحاتی که پیش تر برای شما بیان کردیم باز هم ممکن است تشخیص یک اسکوتر برقی با کیفیت از یک اسکوتر برقی بی کیفیت برای عموم مردم دشوار باشد ، در نتیجه مطمئنا یک اسکوتر برقی که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد دارای گارانتی معتبر و همه جانبه میباشد.

اسکوترهای برقی ایران اسکوتر نیز به صورت کامل از سوی شرکت ایران اسکوتر گارانتی میشوند همچنین ایران اسکوتر با بهره مندی از بزرگترین مرکز تعمیرات انواع اسکوتر های برقی و کادری متخصص در این زمینه همیشه آماده ی انجام تمام امور خدمات پس از فروش میباشد.

 

جهت مشاوره و یا خرید انواع اسکوتر های برقی میتوانید با کارشناسان ایران اسکوتر تماس حاصل فرمایید.