موتور سیکلت برقی جدید یاماها E01

موتور سیکلت برقی جدید یاماها E01

یاماها اولین بار موتور برقی E01 را به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 معرفی کرد ، زیرا اسکوتر ماکسی قرار است جای اسکوترهای سنتی 125 سی سی ICE را بگیرد. همچنین در رویداد Switch On یاماها در اروپا روی صحنه بود و تنها یک هفته بعد راه اندازی برنامه خود را اعلام کرد.

یاماها E01 فعلاً چیزی نیست که بتوانید بخرید زیرا در مرحله آزمایشی قرار دارد و ابتدا در ژاپن و سپس اروپا ، تایوان ، اندونزی ، تایلند و مالزی عرضه خواهد شد. اولین برنامه در ژاپن از جولای 2023 شروع می شود.

موتور سیکلت برقی E01 یاماها دارای خروجی موتور  AC 8.1 کیلووات (حدود 11 اسب بخار) و گشتاور خروجی 30 نیوتن متر است. همچنین مسافتی در حدود 104 کیلومتر ( 64.6 مایل ) با یک بار شارژ را با بسته باتری 4.9 کیلووات ساعتی طی میکند که قابل توجه است.

سه روش مختلف شارژ در دسترس خواهد بود : یک شارژر سریع ، یک شارژر معمولی و یک شارژر قابل حمل که هر E01 با یک شارژر قابل حمل عرضه خواهد شد. زمان تخمینی شارژ 1 ساعت از 0 تا  90٪ است.

ارتفاع راحت صندلی 29.7 اینچ ( 754 میلی متر ) ، آن را به یک ارتفاع اسکوتر خوب برای سوار شدن و مانور تبدیل می کند و وزن آن 348 پوند (158 کیلوگرم) میباشد. موتور الکتریکی توسط یک تسمه به درایو متصل شده است که آن را به یک موتور سیکلت کاملا بی صدا تبدیل میکند. E01 مجهز به ترمز احیا کننده برای کاهش سرعت است اما با بازگرداندن انرژی باتری ، مسافت پیموده شده را افزایش نمی دهد.

یاماها تاکنون تنها اطلاعاتی در مورد بازار ژاپن ارائه کرده است. 100 موتورسیکلت E01 از تاریخ 9 تا 22 می 2023 برای متقاضیان ژاپنی که حداقل 20 سال سن دارند، دارای گواهینامه موتورسیکلت کوچک در ژاپن و دارای کارت اعتباری هستند، به صورت اجاره به مدت محدود در دسترس خواهند بود. در این برنامه ، قیمت این موتور برقی 20000 ین در ماه ، با احتساب مالیات ، یا تقریباً 169 دلار در ماه است. سواران می توانند در هر نقطه از کشور مستقر شوند و این برنامه به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.قبلا اشاره کردیم که عرضه این محصول هنوز به در مرحله آزمایشی قرار دارد.

برای درخواست های تایید شده ، متقاضیان جدید E01 اسکوترهای خود را از نمایندگی های یاماها در سراسر ژاپن از اول جولای تا 31 جولای 2023 تحویل خواهند گرفت.

 

جهت مشاوره و یا خرید انواع موتور سیکلت های برقی میتوانید با کارشناسان ایران اسکوتر تماس حاصل فرمایید.